Visreis Nappstraumen juni 2017

Nappstraumen 21 t/m 28 juni 2017

Nappstraumen - 5Op 21 juni vertrokken we vanaf Schiphol naar Leknes Noorwegen met een overstap in Oslo. We waren gewaarschuwd voor het nieuwe koffersysteem en dachten dat alles goed liep, tot dat Ger zijn knip verloor. Terug naar het vliegtuig, maar we kwamen er niet meer in; lichte paniek dus, geen instapkaart, creditcard, ID pas etc.etc. Nadat we het verlies gemeld hadden op naar de band, want daar waren inmiddels onze koffers beland. Tot overmaat van ramp lag onze hengelkoker compleet in stukken op de band. Wat een smijters werken daar, want zo erg kun je een harde koker niet toe takelen. Ducktape doet echter wonderen en dus opnieuw ingecheckt nadat we te horen kregen dat de portemonnee waarschijnlijk gevonden was.

Weer door de controle en op naar E8. Jawel hoor hij was het echt; we konden door de poortjes, dachten we, maar Mat kreeg een melding dat zijn koffers niet door waren. 3 man achter de poortjes en nummer vier werd meegenomen en het bleef een half uur stil; bellen dus , maar geen reactie; pas 20 minuten voor tijd het verlossende telefoontje. Hij stond al bij de boarding! Dus na alle ellende toch op naar Leknes via Bodo.Om half 7 waren we met enig geluk op het viskamp want gids Hendrik had nog niet op ons gerekend, hij kwam namelijk 4 Engelsen halen. Gelukkig was er nog een gids die ons mee kon nemen en is het maar 5 minuten rijden naar het Camp.

Nappstraumen - 8Op dag 1 met Hendrik uitgevaren. Helaas veel wind waardoor we in de luwte wat kabeljauw gevangen hebben. Op dag 2 wel verder gevaren naar het westen en daar goed gevangen. Aardige kabeljauwen tot 9 kilo en een heilbot van 1.36. Gefotografeerd en weer terug gezet. Een hele blije Ton die zijn verlanglijstje weer kleiner zag worden. Of er nog wat op zijn lijstje staat weet ik niet, maar het zal wel een kabeljauw van formaat zijn. Op dag 3 meegevaren met Hendrik die op de grote kabeljauwen zou gaan met de Helmonders. Helaas gingen ze vissen op heilbot en na een paar uurtjes zijn we terug gevaren naar de stek van dag 2. Opnieuw goed en leuk gevangen.

Dag 4 en 5 naar het zuiden, omdat in het Noorden niet te vissen was door de harde wind, kracht 5. We zijn ver gevaren maar werden toch beloond met mooie kabeljauw en ook wat grotere koolvissen, bovendien 2 mooie pollakken van omstreeks 90 cm. Op de laatste dag hebben we niet gevist omdat er opnieuw veel wind stond en het bovendien regende; we hadden onze vis bovendien bij elkaar en hebben de dag gebruikt om alvast de spullen in te pakken. Samengevat een goede visweek onder pittige weersomstandigheden waardoor we niet echt ver konden gaan en de echt grote vissen uitbleven.

De terugreis liep echt soepel. We konden lekker uitslapen waarna Hendrik ons om 10 uur ‘s morgens naar de luchthaven Leknes bracht, met de auto 5 minuten en we met een rechtstreekse vlucht via Oslo om half 7 in de avond geland zijn. De reis was zoals gewoonlijk perfect geregeld door Cordes Travel, daarvoor bedankt namens de groep Ton, Mat, Ger en Henk en tot de Cordes Traveldag in februari 2018.

Meer informatie over Nappstraumen >>>

Nappstraumen - Nappstraumen - 8 Nappstraumen - 7 Nappstraumen - 6 Nappstraumen - 5

Nappstraumen - 4 Nappstraumen - 3 Nappstraumen - 2 Nappstraumen - 1 Nappstraumen - 5