Visreis Storekorsnes 2014

Henk-Storekorsnes-2014 7Op 18 juni vertrokken wij met 5 vissers naar Storekorsnes, uiteraard weer geboekt bij Linda en Raffie van Cordes Travel. Het weer was redelijk en ook de wind viel mee. Albert haalde ons op met zijn busje en tracteerde ons op een video met enorme heilbotten die we ter plaatse konden vangen. De viskoorts liep in het busje al hoog op. Gauw de nodige boodschappen doen in het winkeltje op de heenweg en op naar onze visbestemming. We kwamen aan in ons huisje dat er prachtig bij lag. Bijna nieuw en van alle gemakken voorzien. Na het uitladen het eerste Noorse biertje met een Nederlandse borrel op een goede vangst. De TV ging aan voor het voetbal en tegen middernacht naar bed.

De eerste visdag hebben we bij stek 7 mooie kabeljauwen gevangen en ook onze eerste heilbot. Ger zat wat gemakkelijk op de punt van de boot te wachten totdat de shad de bodem zou bereiken. Plotseling ging de top krom en trok de shad met geweld naar beneden. Wat is dat, riep Ger en had geluk dat zijn slip goed werk verrichte. Na enkele minuten kwam een heilbot van 90 cm boven water. Alweer een vissoort op zijn lijst erbij.
De volgende dag regende het en stond er veel wind. Tegen de middag konden we uitvaren en vingen op stek drie opnieuw onze kist vol met mooie kabeljauwen en opnieuw een heilbot en uiteraard de nodige koolvissen.

Henk-Storekorsnes-2014 2Dat de vissen niet ver van het huisje de moeite waard bleken, bleek op dag 4; iets ten noorden van plek 7 vingen we op 120 meter diepte veel grote kabeljauwen, zeewolven en mooie koolvis. De laatste 2 dagen stond de wind verkeerd en was het echt zoeken naar de vis die we uiteindelijk vlak bij de kant toch nog aantroffen, veel zeewolven maar ook af en toe een mooie kabeljauw.

We kunnen spreken van een geslaagde visweek, we hadden bijna ons quotum aan filets bij ons op de terugreis die voorspoedig verliep, ook al moesten we in Oslo even hard doortrappen omdat ons vliegtuig uit Alta enige vertraging opgelopen had.

Onze reis voor 2015 is al weer geboekt bij Cordes Travel, in 2015 gaan we naar Nappstraumen.

Henk Gerrits

Henk-Storekorsnes-2014 5 Henk-Storekorsnes-2014 1 Henk-Storekorsnes-2014 2 Henk-Storekorsnes-2014 3 Henk-Storekorsnes-2014 4 Henk-Storekorsnes-2014 6

Henk-Storekorsnes-2014 7 Henk-Storekorsnes-2014 8 Henk-Storekorsnes-2014 9 Henk-Storekorsnes-2014 Henk-Storekorsnes-2014 18 Henk-Storekorsnes-2014 17

Henk-Storekorsnes-2014 16 Henk-Storekorsnes-2014 15 Henk-Storekorsnes-2014 13 Henk-Storekorsnes-2014 12 Henk-Storekorsnes-2014 11 Henk-Storekorsnes-2014 10