Cordes Travel USA

Linda en Raffie Cordes in Amerika
28 september tm 30 oktober 2013

Beste lezers,

Deze pagina is bedoeld voor familie, vrienden, onze gasten en alle andere lezers die het leuk vinden om te zien wat we doen tijdens onze (werk) vakantie.
Lees onze ervaringen, belevenissen en blijf op de hoogte vd vangsten, want we gaan ook vissen natuurlijk.

Nog even voor de zekerheid, we zijn elke dag via de e-mail bereikbaar, we hebben de hele dag internet bij ons, dus u kunt gewoon boeken of een prijsaanvraag doen. We zijn alleen niet via de telefoon bereikbaar omdat er een te groot tijdverschil is en we niet midden in de nacht gebeld willen worden met bijvoorbeeld de vraag om men ook 1 dag in IJsland kan gaan vissen šŸ˜‰
E-mail:Ā [email protected]

Hieronder (vanaf onderaan) ons verslag van onze “privĆ©-vakantie” in de USA, we zijn eerst 10 dagen op de Florida Keys geweest om daar te vissen, na die week hebben we een camper gehuurd en zijn we door de USA getrokken, lees vanaf onderaan onze belevenissen. Wil je het sportvis-reisverslag lezen klik dan hier >>>

Las Vegas 51Zondag 27 Oktober 2013

Hallo allemaal,

Het allerlaatste bericht van onsā€¦. althans van deze trip šŸ˜‰

We zouden naar de Grand Canyon rijden maar dat is niet doorgegaanā€¦. na een rit van 4u in een rammelende lawaaige RV waar we niet met elkaar kunnen praten, zagen we op tegen de reis naar de Grand Canyon. Dat zou dan 4 uur heen rijden en daarna 5 uur naar Las Vegas zijn, daar hadden we geen zin in. Dus we zijn bij Bullhead City gebleven en dat is goed bevallen. We hadden een goede plek op het RV park en we zijn naar een cowboy stadje geweest, was ook erg leuk.

Gisteren zijn we aangekomen in Las Vegas, waaaaaannnnzzziiinnniiigggggggg echt helemaal TOP TOP !
We hebben een geweldig hotel met grote ramen van de vloer tot het dak en we hebben city-view dus we kijken zo op de stad, helemaal geweldig in de avond met alle lichtjes. Ik heb me trouwens Linda ook verrast met een dozijn rode rozen op de kamer, vooraf in het geheim besteld, daar was Linda uiteraard erg blij mee !! We hebben 2 fontein-shows gezien bij het Belagio, wat een spektakel, op de muziek dansende fonteinen, niet normaal zo mooi. Gisteravond hebben we een show gedaan, “The Las Vegas show” echt helemaal top met zang en dans en veel glitter and glamour. Om 02:00 zijn we pas naar bed gegaan en voelde ons toch erg vroeg naar bed gaan, want het leek wel of we de enigste waren die naar bed gingen, alles was bom en bom vol.

We hebben dus een beetje uitgeslapen en gaan zo de stad weer in, vanavond gaan we naar de “Blueman group” en voor morgenavond hebben we een variety show geboekt, dus elke avond een show, helemaal top !

Morgen gaan we misschien nog even “schieten” op een echte schietbaan met echt pistolen en geweren.

Tja en dan is het dinsdag vertrek naar Nederland, als het goed is komen we woensdagmorgen om 09:00 aan op schiphol, dit even voor onze fans !

Dan rest ons jullie allemaal te bedanken voor het volgen van deze pagina, we hopen zo jullie een beetje een idee vd reis te hebben gegeven, bomvol met ervaringen, ontmoetingen en een rugzak of zeg gerust 3 grote samsonite koffers vol met herinneringen, oh ja en 2 trollyes.

Uiteraard hopen we jullie nog te zien op de grote hengelsportbeurs in de jaarbeurs van Utrecht op 8-9-10 November www.hengelsportbeurzen.nl

Bedankt en tot snelā€¦..

Linda en Raffie

Las Vegas 1 Las Vegas 3 Las Vegas 4 Las Vegas 5 Las Vegas 6 Las Vegas 10 Las Vegas 11

Las Vegas 12 Las Vegas 13 Las Vegas 14 Las Vegas 15 Las Vegas 16 Las Vegas 17 Las Vegas 18

Las Vegas 19 Las Vegas 20 Las Vegas 21 Las Vegas 22 Las Vegas 23 Las Vegas 24 Las Vegas 25

Las Vegas 26 Las Vegas 27 Las Vegas 28 Las Vegas 29 Las Vegas 30 Las Vegas 31 Las Vegas 32

Las Vegas 33 Las Vegas 34 Las Vegas 35 Las Vegas 36 Las Vegas 37 Las Vegas 38 Las Vegas 40

Las Vegas 41 Las Vegas 42 Las Vegas 43 Las Vegas 44 Las Vegas 45 Las Vegas 46

Las Vegas 47 Las Vegas 48 Las Vegas 49 Las Vegas 50 Las Vegas 51 Las Vegas 52

Venice Beach LA 9Woensdag 23 Oktober 2013

Beste lezers,

Zoals verteld in het eerdere bericht zijn we naar Los Angeles gegaan, naar de zus van Linda. Via de zeeolifanten en zeehonden aangekomen in LA, pffff Amsterdam is erg in de spits, nou LA is 10x erger, inĀ  onze 3 dagen verblijf hebben we minimaal 3u per dag in de file gestaan, maakte niet uit of je om 06:00 of 10:00 vertrok, file file fileā€¦ maar goed we hebben het overleefd.

We hebben het erg gezellig gehad uiteraard bij de familie, is altijd leuk. Maar overdag als iedereen aan het werk was, zijn Linnie en ik wel op pad gegaan, dus ook wij waren om 07:00 de deur uit. Daar we niet met de grote RV op pad wilde hebben een auto gehuurd, een hele dikke Ford Mustang (350pk), voor de prijs van een kleine stadswagen. De man vd zus van Linda is rechercheur bij de LAPD, dus die heeft wat kunnen regelen, hier wil iedereen vriend zijn met de politie natuurlij, dus dat kwam goed uit. De 1e dag zijn we naar Hollywood boulevard geweest, weet je wel waar al die “sterretjes” op de grond liggen, wel gaaf om met een hele dikke Ford Mustang daar te rijden, veel bekijks in deze grommende bak. Even rondje gelopen, superman van mijn rug geduwd en een gevecht met een ninja ontweken, daarna de hulk weggestuurd, zij komen naast je staan voor een foto en uiteraard moet je die dan betalen, nu ik heb niet veel behoefte aan een foto van ons met een ninja, ben geen 5 jaar meer.

Na de walk of fame zijn we naar Venice Beach geweest, deze staat bekend om de rolschaatsende in bikini geklede dames en body builders die hun lichaam laten zien, nu viel dat even tegen, geen enkele leuke dame of heer, wel een oude vrouw van dik door de 80 op rolschaatsen en 20 zwervers, dus buitenom de vele souvenirs en het strand viel het tegen, nu waren we daar op een maandagmorgen, dus wellicht sliepen ze allemaal nog. Toch was het erg gezellig, was het een flinke wandeling en was het weer een ervaring rijker. In de avond zijn we met de familie en vrienden naar Santa Monica pier, die in de avond geheel verlicht met prachtige kleuren, het grote reuzenrad geeft prachtige kleuren, maar was helaas gesloten.

Dinsdag zijn we naar een grote outletstore geweest en hebben we tegen zeeeeeeer gunstige prijzen flink geshopt, nieuwe schoenen, shirts, broeken en van alles wat we nog nodig hadden, tegen de helft vd prijzen in NL of soms zelfs minder. Meteen een nieuwe koffer gekocht om alle “zooi” mee terug te nemen. Op de heenweg in de file, op de terugweg ook, dus we waren tegen 19:00 weer thuis. Nog even wat napraten en daarna op tijd slapen.

Vandaag zijn we van LA naar Bullhead city gereden viaā€¦.. jawel BASS PRO SHOP, de hemel, het paradijs, the place to be voor elke sportvisser, deze winkels zijn zo mooi, zo groot en zo gaaf, als je ooit in de USA bent MOET je naar deze winkel, stuur je vrouw naar de kleding winkels en laat je meenemen in het avontuur. Het bezoek aan deze winkel is geen winkelen, dit is genieten, je wordt erin gezogen en alles is in stijl van outdoor, jagen en vissen, alles maar dan ook alles is in de stijl van outdoor, echt helemaal super !! Linda en ik hebben daar 3u rond gehangen en foto’s genomen, zie hieronder.

Na dit bezoek aan de sportvis tempel vd wereld, zijn we naar Bullhead City gereden, de dessert in en ver weg vd grote steden, elk uur kwam je een minidorp tegen en verder niets, lange wegen, rechtdoor met links en recht woestijn, vlaktes en rotsen, enorm indrukwekkend en gaaf om te zien. Op het RV park de Mirage zijn we net ingecheckt en als ervaren RV-ers (kampeerders) hebben we binnen 5 minuten alles op staan, althans alles aangesloten, vuil water, riool, stroom en TV, Linda heeft me veilig achteruit het vak gedirigeerd en daar staan we dan met een snelle wifi verbinding.

Morgenochtend om 08:00 willen we vertrekken naar de Grand Canyon South Brim, daar blijven we dan ook overnachtenā€¦. daarna brengen we de camper (RV) naar las Vegas en ruilen we de camper in voor Hotel Aria op de strip en gaan we 3 nachten in een prachtig hotelā€¦.

Dus we genieten nog steedsā€¦..
Wordt vervolgdā€¦..

Raffie en Linda

Hollywood Boulevard 1 Hollywood Boulevard 2 Hollywood Boulevard 3 Hollywood Boulevard 4 Hollywood Boulevard 5 Hollywood Boulevard 6 Hollywood Boulevard 7

Hollywood Boulevard Venice Beach LA 1 Venice Beach LA 2 Venice Beach LA 3 Venice Beach LA 4 Venice Beach LA Venice Beach LA 6

Venice Beach LA 5 Venice Beach LA 11 Venice Beach LA 10 Venice Beach LA 9 Venice Beach LA 8 Venice Beach LA 7

DSC02120 DSC02124 Bass Pro shops Bass Pro shops 21 Bass Pro shops 20 Bass Pro shops 19 Bass Pro shops 18

Bass Pro shops 17 Bass Pro shops 16 Bass Pro shops 15 Bass Pro shops 14 Bass Pro shops 13 Bass Pro shops 12 Bass Pro shops 11

Bass Pro shops 10 Bass Pro shops 9 Bass Pro shops 8 Bass Pro shops 7 Bass Pro shops 6 Bass Pro shops 5 Bass Pro shops 4

Bass Pro shops 3 Bass Pro shops 2 Bass Pro shops 1 Highway 40 1 Highway 40 2 Highway 40 3

Highway 40 4 Highway 40 5 Highway 40 6 Highway 40 7 Highway 40

California 11Zondag 20 Oktober 2013

Goedemorgen allemaal,

Het is 07:07 en zit aangekleed en wel op de bank. Voor de 3e keer ijkt Linda niet goed op de tijd en denkt dat het 06:30 is ipv 05:30, dus zijn we vanmorgen weer om 05:30 opgestaan L maar goed dan hebben we veel aan onze dag.

Gisteren dus vertrokken vh ā€œHalloween-parkā€ en via highway 1 naar het zuiden gereden, een weg met veel bochten, haarspeldbochten, dalingen, bergje op en nauwe wegen, zeer spectaculair met een hele dikke camper šŸ˜‰

Onderweg natuurlijk heel veel moois gezien, prachtige uitzichten, kliffen, rotsen en afgronden. Onderweg zagen we een heleboel glimmende ā€œstenenā€ liggen, allemaal dezelfde vormā€¦. Ach zal wel dachten we. Even later zagen we een volle p-plaats met tientallenĀ  mensen staan en dan is er vaak iets moois te zien, dus ook wij even stoppen en kijken. Heā€¦.. daar heb je weer meer dan 100 stenen, alleen deze stenen waren geen stenen het waren zeeolifanten !! Boerend, slurpend en brommend lagen de vetzakken op het strand te zonnen, terwijl ze door tientallen toeristen op film en foto werden gezet. Wist je dat een mannetje 7x groter dan een vrouwtje kan worden en wel 6m lang en 3000kg kunnen wegen !

Sommige zeeolifanten maakte een pad naar het water, brachten hun vette lichaam in beweging, kropen een paar meter over het zand en moesten dan weer ā€œrustenā€ even later kropen ze dan weer verder en kwamen zo uiteindelijk bij het water en gingen even wat eten bij de Mac Fish šŸ˜‰

NaĀ  wat fotoā€™s te hebben gemaakt zijn we onze reis vervolgd en hebben we overnacht in Avila Pismo Beach op een RV park op 20m vd snelweg. Gaf ons een perfect gevoel hoe het zou zijn als je met de camper over de snelweg rijdt en zou gaan slapen, man wat een lawaai, maar we konden toch goed slapen hoorā€¦.. tot 05:30 L

We vertrekken rond 08:30 richting Los Angeles, daar gaan we naar de zus van Linda en blijven we 3 nachten in huis slapen en blijft de Rv voor de deur staan.

Morgen gaan we naar San Diego, dinsdag naar LA en woensdag richting Grand Canyon, daarna 3 nachten Las Vegas en dan is het ā€œfeestā€ voorbij en moeten we er weer 10 jaar tegenaanā€¦ althans het was 10 jaar geleden dat we echt een vakantie hadden zonder vissen (werken). Maar we hebben besloten dat we toch wel 1x per jaar op reis moeten, doet een mens goedā€¦. Mits je een beetje kan uitslapen šŸ˜‰

ps nog een foto vd camper, aan de zijkant hebben we een “slide out” de zijkant komt dan een stuk naar buiten als we ergens staan, dat maakt de woonkamer groter.

Greetz Raffie en Linda

California California 1 California 2 California 3 California 4 California 5 California 6

California 8 California 9 California 10 California 11 California 12

California 14 California 15 California 16 California 13

California 30Vrijdag 18 Oktober 2013

Beste allemaal,

Hier nog steeds alles goed, we zijn in California en bevalt prima, stuk minder warm, alleen wordt er weinig aan sportvissen gedaan, helaas.

We zijn dus de camping en San Francisco verlaten en zijn via de ā€œ1ā€ richting zuid aan het rijden. We zijn gisteren aangekomen in Santa Cruz en staan nu 2 nachten op het RV parkĀ  ā€œSanta Cruz Monterey Bay Koa campingā€ echt een top plaats om met de Rv te staan, maar daar later meer over.

Vertrokken uit SF en onderweg door de ochtendspits naar Higway one (1). Een geweldig mooie route die we nu tot Monterey hebben gevolgd, morgen vertrekken we weer en zakken we verder af richting LA. Onderweg zijn we tientallen keren gestopt en hebben genoten vd stranden, de natuur en vooral de geweldige rotsen, toch weer even anders dan Noorwegen.

Hier in het wild leven veel zeeleeuwen en zeehonden, het kon dan ook niet missen dat we onderweg een grote groep zeehonden zagen liggen zonnen, allemaal met hun dikke buiken in de zon, geweldig om te zien in het wild.

Eenmaal bij de KOA camping aangekomen, kregen we een hele leuke plaats toegewezen, eigenlijk een standaard plaats, maar toch wel top. Er staat een tuinset, er is een speciale plaats voor een open vuur (grill) te maken en we hebben stroom, water en afvoer voor het vuil water (full hookup, noemen ze dit). Uiteraard een zakje hout gekocht voor 10 $ en vuurtje gestoken, worstje eropā€¦.wat een leven.

Vandaag wilde we graag naar het Aquarium in Monterey en naar de 2e zeeleeuwen pier, alleen hadden geen zin om de 30ft RV mee te nemen, dus hebben we een autootje gehuurd. Herzt gebeld, deze halen je kosteloos op bij de camping en brengen je naar het kantoor van Hertz, auto gehuurd en met de auto naar Monterey. Bij Monterey hebben we onze de hele dag wel vermaakt, alles bekeken, lekker gewandeld en iets gedronken, eigenlijk niets bijzonder. Ook zijn we naar het aquarium geweest, alleen vonden we wat minder, was heel groot opgezet, alleen weinig te zien, nee was niet ons ding.

Nog even boodschappen doen, lekkere steak gehaald, vuurtje stoken en steak eropā€¦wat wil je nog meer ?

Na het eten even een tour gedaan wantā€¦ā€¦ jawel we lopen tegen Halloween en dat is voor de USA groot, de hele camping is versierd en morgen (als wij weer vertrekken) is er een heel groot feest en wordt er een wedstrijd gehouden wie zijn stekje het mooiste heeft versierd. Nu je weet niet wat je ziet, iedereen is aardig, vrolijk en is aan het bouwen en opzetten, de ene nog gekker dan de andere, kosten nog moeite worden gespaardā€¦. Het is moeilijk om in het donker fotoā€™s te maken, maar bij deze toch een idee. Halloween zoals wij nog nooit gezien hebben, echt super !!!

Verder hebben we eigenlijk weinig te melden, morgen weten we nog niet wat we doen, waarschijnlijk verder afzakken en een RV park zoeken voor morgenavond, wat niet zal meevallen, daar het gigadruk is en bijna alles al vol is. Goed ik hoor hardrock aan de ene kant, bob marley aan de andere kant, kinderen schreeuwen, ouders lachen en het bier vloeit rijkelijk, wat een feest wat een gezelligheidā€¦! De buren vroegen of we nog wat komen drinken, dus we gaan even een fleece aan doen, want het wordt koud en dan gaan ook wij nog even feestenā€¦.hahaha.

ps ook nog wat fotos van een kerstwinkel en de Everglades

Tot de volgendeā€¦..

Raffie en Linda

California 1 California 2 California 3 California 4 California 5 California 6 California 7

California 8 California 9 California 10 California 11 California 12 California 13 California 14

California 15 California 16 California 17 California 18 California 19 California 20 California 21

California 22 California 23 California 24 California 25 California 33 California 34 California 35

California 41 California 42 California 43 California 44 California 45 California 53 California 52

California 51 California 50 California 49 California 48 California 47 California 46

California California 31 California 30 California 29 California 28 California 26 California 27

California 40 California 39 California 38 California 37 California 36

Fort Lauderdale 7Dinsdag 15 Oktober 2013

Hallo allemaal,

We leven nog hoor… ;-)Maar we hebben problemen met het internet op de laptop, waar we dus deze berichten plaatsen, op de ipad hebben we wel internet en e-mail gelukkig. Nu via een omweg, toch weer nieuws van ons, ik had nooit gedacht dat internet in de US zo slecht was, soms niet eens 3g.Oke, even vanaf Universal….

Daar zijn we vertrokken en naar Fort Lauderdale gegaan, daar kwamen we terecht in een paradijsje…waaaannnzzziiinnniggggg, een pracht hotel, direkt aan het strand. Rolls Royce, Lamborghini, Ferrari, dikke jeeps, luxe wagens en veel prachtige dames en heren, het lijkt hier de PC hoofdstraat wel, Monaco of welk heel luxe oort dan ook. Er liggen hier jachten, zo groot hebben we ze nog nooit gezien en allemaal doen ze ook aan vissen ! Jachten en dure auto’s, wij vervelen ons niet. šŸ˜‰
We hebben lekker geshopt, terrasje gezeten, foto’s gemaakt en genoten van zon, zee, strand en luxe. We hebben 10 jaar keihard gewerkt en genieten nu ook even vd rust en het zonnetje. Gelukkig is het hier “droger” daarmee bedoel ik niet de regen, want die hebben we nog niet gehad, nee het weer. In de Keys was het erg benauwd en vochtig, waardoor je je verloren zweet, hier in Fort Lauderdale is het ook lekker warm, 25/30 graden, maar minder benauwd en met de zeebries ideaal.
In de avond zijn we, na een duik in het zwembad op het dak vh hotel, naar Atlantic Avenue geweest, waar in 1 straat minstens 60 restaurants zijn. Parkeren was even een probleem dachten we, want het was file rijden daar, maar toen zagen we het bordje “valet-parking” 10 $ dus dat deden we meteen , wie niet weet wat dat is, dat is dan iemand die je auto voor je parkeert en later weer ophaalt, ideaal !
We hebben geweldig italiaans gegeten en hebben toen onze auto weer terug gekregen, een super gezellige avond met mijn lieve en vooral gezellige Linnie.
Fort Lauderdale 1Ā Fort Lauderdale Fort Lauderdale 13Ā Fort Lauderdale 3 Fort Lauderdale 4 Fort Lauderdale 9
Fort Lauderdale 11 Fort Lauderdale 12 Fort Lauderdale 14 Fort Lauderdale 5 Fort Lauderdale 7Ā Fort Lauderdale 8
Fort Lauderdale 2 Fort Lauderdale 14Ā  Fort Lauderdale 10 Fort Lauderdale 6
Ik neem even een sprong en we staan nu bij de incheck van Jetblue… (Onze vlucht van Fort L.dale naar San Francisco) We hebben een upgrade genomen, waardoor we eerder door de douane mogen, eerder kunnen boarden en heel veel extra beenruimte hebben. Tot zover alles oke…. Alles helemaal super…. ALLEEN…… aan boord van deze jetblue vlucht zijn er alleen nootjes en chips aan voord en soepstengels met nutella, je moet weten dat deze vlucht 6 uur duurt !!!!!!! Dus omdat we om 10:30 al vlogen hebben we om 06:00 even een bagel gegeten en zijn we aan boord gegaan, met de gedachte dat we aan boord wel iets te eten krijgen of kunnen kopen….. nou NIET dus… warme flesjes water, warme merkloze cola en verder niets…… Nu mag er best een kilootje af bij ons, maar dit was geen lolletje. Maar goed we hebben het overleefd…. Maar voor ons geen Jetblue meer !
Eenmaal in San Francisco zijn we met de taxi naar Roadbear gegaan en hebben we dan onze 30ft RV (camper) opgehaald, een giga grote brede bak… Na een zeer duidelijke prima uitleg van 1,5 uur, gaan we dan op pad, stervend vd honger. We hebben namelijk haast, want we willen voor het donker op de plaats vd eerste overnachting zijn, want inparkeren, achteruit in het donker op je 1e dag met de bak van 30ft is even wennen….
Eenmaal de weg op bleek onze nieuwe camper uit 2013 toch even iets anders te zijn dan onze camper van vorig jaar van Vrijheid campers uit Urk, man wat maakt deze RV een lawaai, we kunnen nauwelijks met elkaar praten, en dikke motor brult en sleept de bak vooruit, maar alles rammelt en trilt, pfffffff dit valt even tegen. Uit een zalig hotel, naar een rammelbak en dan ook nog eens honger en een beetje stress om tijdens de drukke spits zsm naar ons RV park (Marin Park) in San Francisco te komen.
Maar goed al duwend, toeterent en wat “internationale” gebaren toch veilig aangekomen bij de laatste winkel voor de campground. We rennen de winkel binnen en het valt ons op dat we geen “merken” zien, toen ik vroeg waar de pepsi stond keek deze mijnheer ons heeeeeel boos aan ! Sorry, wrong store zei hij en liep boos weg. Hu ? We zijn toch in een grote supermarkt ? Ehhhhh ja dat klopte ook, alleen deze was erg speciaal, alles was namelijk organic en biologisch, allemaal speciale spullen dus… Oei dat viel tegen…maar goed we moeten toch iets hebben, dus wat organic juice, wat bio brood en zelfgemaakt kaas, renden we gillend de winkel uit…hebben wij weer.
Goed, na een goede begeleiding van Linda en mijn stuurmanskunst stonden we gisteravond dus op onze stek voor 3 nachten….. Alle raampjes lekker open, want de laatste 14 dagen was het zelf in de nacht nog warm en sliepen we met airco, dus raampjes open en slapen.
Om 0600 zijn we wakker en kijk of Linda ook al wakker is… Yep ook al wakker, we staan op, gaan het bed uit en schikken ons half dood, oh nee….. We hebben onze RV in de vriezer van Teun van Etten zijn AH gereden, hoe kan dat nu ? Het is ijs en ijs koud hier, nee ik zie geen Ah, geen hamsters…hmmm, waar zijn wij dan ??? Oh….we zijn in San Francisco waar het in de nacht enorm afkoelt en al snel zien we dat het maar 11 graden is buiten, op zich niets mis mee, allen na 14 dagen 28+ voelt 11 graden wel heeeeeel koud aan. We doen gauw de ramen dicht, kachel aan en gaan snel douchen (in onze RV) en worden langzaam warm.
Na het ontbijt met onze fleece aan, durven we de stap naar buiten te nemen en doen we heel voorzichtig, wellicht is het glad ? Nee, zo erg is het niet… Trouwens je voelt dat de zon al aan het branden is en binnen een half uur loopt het kwik op naar 20 gr.
We nemen de fery, via de Goldegate brug en Alcatraz, naar de beroemde Pier 39 waar er een aantal zeeleeuwen zich aan het uitsloven zouden zij, nou maar eens kijken dan. Met een leuk oud trammetje komen we aan op de beroemdste pier vd wereld en ineens horen we een geroep, geschreeuw en ruiken we “beest” ineens zien we (en horen we) minstens 100 zeeleeuwen op grote pontons. Dit is helemaal geweldig, dit is gaaf en wat top om te zien. Ze spelen, vechten en roepen tegen elkaar. Dit is ontzettend leuk om te zien en de hele sfeer en entourage eromheen is echt geweldig. Er zijn tientallen winkels en restaurants, dus we blijven bijna de hele middag hier rond hangen en genieten volop met een temp. van rond de 22/24 graden. We hebben nog wat gewandeld door “Little Italy” en “china town” en hebben om 18:30 de ferry weer terug genomen. Tja en toen moesten we toch op zoek naar een grote supermarkt, maar ook die gevonden, en p-plaats voor 4 auto’s in beslag genomen en boodschappen gedaan. Weer veilig terug op de standplaats, wat gegeten en even rust, nu is het 22:45, Linda slaapt al en ik ga ook mijn bedje in.
We hebben veel mooie foto’s gemaakt, maar kan ze niet plaatsen omdat ik geen internet op mijn pc krijg…sorry. Maar wellicht straks wel als we onderweg zijn en beter internet hebben.
Tot snel……
De Cordesians šŸ˜‰
San-Francisco 1 San-Francisco 2 San-Francisco 3 San-Francisco 4 San-Francisco 5 San-Francisco 6 San-Francisco 7
San-Francisco 8 San-Francisco 9 San-Francisco 10 San-Francisco 11 San-Francisco 12 San-Francisco 13 San-Francisco 14
San-Francisco 15 San-Francisco 16 San-Francisco 17 San-Francisco 18 San-Francisco
Hilton Orlando RelaxationVrijdag 11 Oktober 2013

Hallo allemaal,

Sorry, voor ons late bericht, maar we waren druk met vakantie vieren šŸ˜‰ Uiteraard hebben we wel alle e-mails beantwoord, boekingen gedaan en facturen gestuurd, lang leven internet, dropbox en wetransfer. Anyway… we zijn de afgelopen dagen in Universal Studio’s Orlando geweest, waar dus ook deze horror night was. Laten we beginnen met ons vertrek uit de Keys, wat een geweldige week, wat was dat tof echt een aanrader voor iedereen, nu dat we 3 dagen in Orlando zijn, zien we pas het verschil tussen de Keys en Orlando. De eerste nacht hebben geslapen in het Hilton Orlando, nu moet je niet meteen denken “zo zo” want het scheelt echt niet heel veel met een goedkoper hotel, daarbij slapen wij niet in hostels, low budgets, 1* en onder bruggen, Linda en ik betalen graag iets meer voor kwaliteit. Wat een geweldig hotel, wat een luxe en wat een enorm gebouw met 1400 kamers, het is net een groot dorp. Woensdag, na een goede nachtrust in de schoonste kamer die we ooit gezien hebben, maar is ook het nieuwste hotel in Orlando, gingen we op pad. Na 15 minuten rijden kwamen we aan bij hotel Ocean Pacific op het park van Universal, een prachtig hotel helemaal in Indonesische stijl, echt prachtig. Je voelt je de hele dag op tropisch eiland, alles is in dezelfde stijl, echt super.

We konden meteen op de kamer en konden zo snel naar het park, wat verdeeld is in 2 parken, Universal Studio’s en Islands of Adventure, ook wederom overweldigend en cool ! Met een watertaxi werden we naar de ingang vh park gebracht (gratis) en konden met onze passen zo het park op. Linda en ik hebben de “express-passen” gekozen, zodat we niet in de rij hoeven te wachten, maar meteen door kunnen lopen, dit kost een paar euro meer, maar daar heb je zoooooooo veel voordeel van, andere mensen stonden soms 40 min. te wachten, wij konden meteen doorlopen en binnen 2 minuten in de attractie. Je voelt je wel een beetje schuldig soms, maar goed, zij hadden ook die express pas kunnen kopen, op elke hoek wordt deze verkocht. Het was bewolkt en zelfs wat fris, uitstekend, na een week in de hitte van de Keys. Sommige attracties waren echt super zoals bv de Transformers een geweldige 3D show, nu kies je daar niet voor zomaar, we zijn echt wat te oud voor “transformers” maar dit is echt gaaf, wat ontzettend goed gemaakt allemaal. Na een volle dag park even naar de hotelkamer, even omkleden en toen naar de City Walk, restaurants, live muziek, winkels, cocktail bars en nog veel meer, een heel groot uitgaansgebied wat echt ook weer geweldig was. Na het eten hebben we wat gedronken bij het Bob Marley restaurant, even relaxen met een live reggea band en een echte Jamaicaanse sfeer. Hierna zijn we moe maar voldaan terug gegaan naar ons hotel, er staat ons weer een drukke dag te wachten. Gisteren naar het andere park gegaan “Islands of Adventure” dit is meer een actie park, ook hier weer de hele dag attracties gedaan, onder andere “Harry Potter”, wauw dit is echt super super gaaf ! Als je ooit deze parken eens bezoekt, dit is je van het ! In de middag terug naar het hotel en daarna weer terug naar het park gegaan voor de “Horor Nights” we hadden hele hoge verwachtingen, hadden tientallen schikbarende verhalen gehoord en gelezen, maar eigenlijk viel het tegen, we hebben 3 “horror” attracties bezocht, van de 8 en toen hadden we het wel gezien, Het is niet de entourage waar je van schikt, maar de verklede man om het hoekje en de mensen die verborgen zijn tussen de muren die je laten schikken, net als iemand dat thuis kan doen, maar dan alleen verkleed. Op straat lopen dan zombies rond en mensen met kettingzagen, die ook de mensen aan het schikken maken. Voor ons persoonlijk een beetje tegen gevallen, maar voor andere een ware belevenis.Ā  Na een avond vol gillen en schikken, wat best leuk was hoor.

Vanmorgen vroeg op gestaan, koffers gepakt en nu gaan we naar Fort Lauderdale, dus dan weer nieuw nieuws.

We hebben geen foto’s gemaakt, want je kan alles doen met 1 pasje, dus geen telefoon mee, geen film of fotocamera, dus 3 dagen zonder sjouwen….. ideaal en welverdiend !!

Tot gauw…. we zullen ons best doen vaker te berichten !