Vissen Zweden Villa Sunside 2017 Tom

Vissen Zweden Villa Sunside 2017

Tom Zweden 2017 44Dag Linda, Raffie, bij deze het reisverslag van Zweden : “Villa Sunside”

Het weer en de omstandigheden hebben gemaakt dat we niet de beste vangst ooit hadden, maar alles samen wel een van de leukste visvakanties. Er zijn mooie snoeken gevangen, het hadden er meer mogen zijn en zoals altijd … ze hadden ook groter mogen zijn.  Het leukste was dat je zowel op snoek, snoekbaars als baars kunt vissen. Het is een heel vlotte verbinding vanaf de luchthaven Stockholm naar het verblijf, is maar 2,5u rijden.  Het huis was perfect in orde ! De gastheer, genaamd Anders, is een super kerel.  Hij heeft ons heel goed ontvangen en heel goed geholpen tijdens het verblijf. We gaan al vele jaren naar veel verschillende plaatsen in Ierland, Denemarken en Zweden. Dit waren de beste boten die we oit gehad hebben tijdens onze roofvis-reizen: motor, sonar en elektrische motor, allemaal top ! Deze trip was ook een speciale trip, was een test-trip voor Cordes Travel.

De visgids, Andreas, heeft een zeer goed uitgeruste boot en meer dan voldoende kennis/ervaring. We zijn met 4 (Jef Van De weyer, Mario Jacobs, Jan Gebruers en Tom Lodewijckx) gaan vissen in midden Zweden. Vertrek op 28 september, laatste visdag Villa Sunside was vrijdag 6 oktober. De trip is super vlot verlopen.

Tom Zweden 2017 19Om 10u in de ochtend zijn we op het vliegtuig gestapt, om 13u zaten we in de huurwagen, om 16.30u waren we al ter plaatse., ideaal. Om 17.30u hadden we een afspraak met Anders (de eigenaar van het huis) en Andreas (de visgids). Met de rivier vlak achter het huis, waren Jef en Mario niet te houden. Snel wat hengels uitpakken en optuigen om een poging te doen vanaf de kant, het was 17:10 en om 17.26u kreeg ik de eerste foto doorgestuurd, een kleine snoekbaars en 4 minuten later volgde de 2de foto. Even later arriveren Jef en Mario terug aan het huis om mee te overleggen wat er zoal op het programma staat voor de volgende dag.

Jan heeft koffie gezet, Anders heeft Zweeds gebak bij, een gezellig begin van de bespreking. De waterkaarten worden boven gehaald, Andreas geeft aan wat zijn ervaringen tot nu toe zijn op dit meer en Anders weet wat en waar er de vorige weken gevangen is … Alle samen meer dan genoeg info om mee aan de slag te gaan. We spreken af dat we op dag 1 met Andreas zijn boot (een snelle en super uitgeruste boot) het meer gaan verkennen en op de hot-spots wat gaan gooien met allerhande kunstaas.

Het weer is goed, we zijn er helemaal klaar voor. We steken ineens door tot achteraan op het grote meer, om nadien op de terugweg info te krijgen over de verschillende plaatsen/mogelijkheden. Op minder dan een half uur hebben we de hele afstand afgelegd en zijn we op de hot-spot. (whow, dat ging vlot met de boot van Andreas) Er is al snel aasvis te zien op de sonar en Mario en Jan vangen de eerste snoeken op rubber. Met 4 man staan gooien vanaf 1 boot is toch wel uitkijken, daarom beslissen we om richting het huis te varen, te lunchen en dan op te splitsen.

Tom Zweden 2017 14Op de terugweg weet Andreas perfect te vertellen waar de diepere stroken en plaatsen zijn, waar we het ondiep moeten zoeken en hoe we het beste vissen. Jef vraagt nog achter een goede stek voor snoekbaars, ook dat krijgen we te horen. Nog beter, we stoppen effe en Jef vangt er een paar. Na de lunch gaan we in twee groepen op pad. Het is nog wat wennen en zoeken, maar Jan vangt toch de eerste snoek die een foto waard is : 94cm.

We hebben uitstekend weer en gaan om 8u op pad. Jef en Mario bemannen 1 boot, Jan en mezelf de andere boot. Het doel is om op het grote meer de hotspots te gaan doen en ondertussen zien we wel. Om 9.30u komen we in het smaller stuk tussen het kleine en het grote meer. Net voor we de brug onderdoor gaan krijg ik een stevige klap op de Fatso die ik achter ons aansleep ! Resultaat : mijn grootste snoek van de week 107cm

Jef en Mario arriveren een uurtje later in dat stuk tussen de twee meren. Een eindje onder de brug door, knalt er een mooie klepper op de Tripple Devil waar Jef mee aan ’t gooien is. Resultaat : Jef ’s grootste vis van de week 106 cm. Deze twee zijn de grootste snoeken van de week. Na dag 2 is het weer omgeslagen en was het veel moeilijker vissen. De snoeken waren ook veel minder actief dan op de eerste twee dagen. We zijn dan actief diepere stukken beginnen afvissen, met wisselend resultaat. De sonar en de boten zijn perfect uitgerust om dat te doen. Afvissen van een diepere plaats met heel wat aasvis. The place to be. Je kan op de sonar ook duidelijk zien dat we ondertussen zwaar weer hebben. (de vlakke bodem ziet er uit als een bubbelpiste) Duidelijk een mooie school aasvis op de bodem : duidelijke echo van grote snoek aan de rand van de school aasvissen perfect te volgen op de kaart

Tom Zweden 2017 35De boten waren super, ze halen met gemak 30 km/u.  20PK sterke motor van Suzuki met electrische start. Electromotor  (Als je op de benzinemotor vaart, laadt de elektro op., dus niet met batterijen sleuren). Hengelsteunen zijn aanwezig. Jef en Mario hebben enkele dagen (met zwaar weer) op snoekbaars en baars gevist. Ze waren heel snel verslaafd aan dit spel. Een paar snoekbaarzen zoeken die kort op mekaar liggen, om dan op de echo proberen te volgen of je goed zit met je kunstaas. Dan zie je pas hoeveel snoekbaarzen je moet passeren, vooralleer er eentje toehapt ! Baars en snoekbaars waren heel talrijk aanwezig, maar het waren zeker niet de grootste. (of wij hebben die grote toch niet gevangen) Ook na het vissen hebben we het naar onze zin gehad. Het huis was voorzien van alles wat je nodig hebt, incl sauna, winkels in de buurt en je kan een avondje naar Bollnas om iets te eten en/of te drinken in Bolnass is ook een hengelsportwinkel.

We hebben een heel leuke vistrip gehad en willen Cordes Travel bedanken voor deze mooie visreis.

Groetjes,
Tom
(Balen-Olmen België)

Tom Zweden 2017 1 Tom Zweden 2017 2 Tom Zweden 2017 3 Tom Zweden 2017 4 Tom Zweden 2017 5 Tom Zweden 2017 6 Tom Zweden 2017 7

Tom Zweden 2017 8 Tom Zweden 2017 9 Tom Zweden 2017 10 Tom Zweden 2017 11 Tom Zweden 2017 12 Tom Zweden 2017 13 Tom Zweden 2017 14

Tom Zweden 2017 15 Tom Zweden 2017 16 Tom Zweden 2017 17 Tom Zweden 2017 18 Tom Zweden 2017 19 Tom Zweden 2017 20 Tom Zweden 2017 21

Tom Zweden 2017 22 Tom Zweden 2017 23 Tom Zweden 2017 24 Tom Zweden 2017 25 Tom Zweden 2017 26 Tom Zweden 2017 27 Tom Zweden 2017 28

Tom Zweden 2017 29 Tom Zweden 2017 30 Tom Zweden 2017 31 Tom Zweden 2017 32 Tom Zweden 2017 33 Tom Zweden 2017 34 Tom Zweden 2017 35

Tom Zweden 2017 36 Tom Zweden 2017 37 Tom Zweden 2017 38 Tom Zweden 2017 39 Tom Zweden 2017 40 Tom Zweden 2017 41 Tom Zweden 2017 42

Tom Zweden 2017 43 Tom Zweden 2017 44 Tom Zweden 2017 45 Tom Zweden 2017 46 Tom Zweden 2017 47 Tom Zweden 2017 48

Tom Zweden 2017 49 Tom Zweden 2017 50 Tom Zweden 2017 51 Tom Zweden 2017 52 Tom Zweden 2017