Vissen bij Flottarvillan 2015

Flottarvillan Mei 2015 -10 tm 18 Mei 2015 Flottarvillan Zweden

Na drie jaar op hetzelfde meer gevist te hebben was het tijd voor een nieuw avontuur. Na wat research op internet kwamen we terecht bij Cordes Travel. Na wat mail verkeer over en weer met vragen die we hadden over de voor ons onbekende meren. Waren we er over uit. Mei 2015 moest het Bergviken (Flottarvillan) worden. Met meerdere meren om de hoek leek ons dit een perfecte locatie. 2e week mei was het dan zo ver. Met 3 bussen volgeladen incl. boten op weg naar Bergviken. Na twee dagen reizen incl. overtocht kwamen we aan op onze bestemming. Wat een pracht locatie! Huis aan het meer en de boten aan de steiger naast het huis. De hele reis en accommodatie was tot in de puntjes geregeld!
Zo snel mogelijk de boten  in het water en vissen was het antwoord. Het was al in de avond dus we bleven in de buurt van het huis en de eerste snoek werd gevangen maar het was nog niet voor iedereen actie.

Flottarvillan Mei 2015 - 4De volgende dag onze eerste volle visdag hadden we meteen de vis gids Andreas geboekt om ons de stekken van het voor ons onbekende meer prijs te geven. Hij stelde voor om eerst wat snoekbaarsstekken aan te gaan ivm. de aantrekkende wind in de middag. De nodige stekken aangedaan maar met een paar aanbeten voor iedereen konden we ze niet in de boot krijgen. Eind van de ochtend gingen we de snoekstekken af. Er werd vooral gooiend gevist met jerkbaits op de overal voorkomende rots partijen in het water en de eerste snoeken kwamen in de boot. Geen grote maar we vingen allemaal vis. Na veel nuttige informatie van de vis gids gingen we op eigen houtje verder. We viste op dezelfde manier door en vingen onze aantallen maar echt grote vissen vingen we nog niet. Dag 3 van de vakantie kwam de omslag. We gingen dezelfde stekken af op het meer maar nu viste we de diepere taluds af en lieten onze zelf verzwaarde jerkbaits afzinken tot ongeveer 8 meter waar de aasvis zich bevond. Daarna heel langzaam binnen vissen. En toen kwamen de beuken op de hengels! Dit was de manier om de dames te vangen. We vingen elke dag onze metervissen. Iedereen heeft mooie meters gevangen. De kleinste was precies een meter en de grootste van de vakantie was 128cm. En in totaal hebben we ruim honderd snoeken gevangen waarvan 16 metervissen waarvan er drie boven de 120cm grens waren. En we hebben een aantal snoekbaarzen gevangen op dit fantastische meer. Al met al een top vakantie voor iedereen geweest met de nodige pr’s.

Wat een geweldige omgeving en volop visplezier!!
Tot volgend jaar !
Pascal en visvrienden

Flottarvillan Mei 2015 - 10 Flottarvillan Mei 2015 - 9 Flottarvillan Mei 2015 - 8 Flottarvillan Mei 2015 - 7 Flottarvillan Mei 2015 - 6 Flottarvillan-2015 Flottarvillan-2015 9

Flottarvillan-2015 8 Flottarvillan-2015 7 Flottarvillan-2015 6 Flottarvillan-2015 5 Flottarvillan-2015 4 Flottarvillan-2015 3 Flottarvillan-2015 2

Flottarvillan Mei 2015 - 5 Flottarvillan Mei 2015 - 4 Flottarvillan Mei 2015 - 3 Flottarvillan Mei 2015 - 1 Flottarvillan-2015 1 Flottarvillan Mei 2015 - 2