Visreis Nappstraumen 2017

Visreis Nappstraumen Mei 2017

Nappstraumen-Johan 5Eindelijk was het zover na jaren over en weer verhalen vertellen hoe mooi het zou zijn om een keer met ons allen in Noorwegen te gaan zeevissen. De kogel was door de kerk en alles was en werd geregeld door Cordes Travel. Wat hadden we er zin in, niemand van ons had ervaring dus makkelijk zal het niet worden.

Op naar Amsterdam van daar naar Oslo vervolgens Evenes van daar uit met het busje van de visgids naar onze bestemming. Met de sneeuw nog op de bergtoppen op weg door het schitterende Noorwegen. Tal van rendieren en elanden verder kwamen we aan op ons verblijf,waar we vriendelijk opgewacht werden door visgids Hendrik. Na het lossen van onze koffers en het inrichten van de huisjes gingen we eerst de prachtige fjorden bekijken vanaf onze steigers. De boten ingericht met onze visspullen waren we klaar voor de eerste visdag op de volle zee.

Dag 1
Na een mooie tocht van 30 min door het prachtige landschap aangekomen op onze eerste kennismaking met de zee. Hij stelde niet teleur kabeljauwen werden al vrij snel gevangen alsmede lom,leng en een klein koolvisje. Een prachtige eerste visdag voor op een ons onbekend terrein.

Dag 2
Wederom naar de volle zee om vervolgens met onze ervaringen van een dag eerder nog grotere vissen te scoren. Na een kwartier stuiten we al op een school koolvissen van boven de meter die ieder ook ving. Lekker begin van de dag. Gretig kwamen de andere bootjes ook bij ons liggen want koolvissen vangen is een spektakel op zich. Verder in de morgen dienen de meter kabeljauwen zich aan die we ook gretig vingen alsmede leng. Kortom een schitterende visdag met super mooi weer.

Nappstraumen-Johan 1Dag 3
Dagje heilbotten. Ze lieten zich al niet zo gemakkelijk vangen in die week maar toch waren we hier voor gekomen. Na 1 uur was het zover visgids Hendrik loodste ons naar een goede stek en bam daar was de aanbeet. Resultaat 101cm en onze eerste heilbot was binnen. Later die dag nog een. Vervolgens een avondje schollen en na een goed uur al 40 exemplaren gevangen te hebben keerden we huiswaards.

Dag 4
Dagje grote vissen vangen met gids Hendrik. We wilden wel eens vissen vangen van 140 cm of het ons gaat lukken?? Na al wat koolvissen en kabeljauwen van 120cm te hebben gevangen waren we klaar voor het grote klapstuk. Er volgde een goede aanbeet en na 20 min was hij boven een leng van 131cm. Een record voor Nappstraumen volgens Hendrik. En als klap op de vuurpijl de volgende beet. Of hij zat vast of een vis,het was het laatste. Na ruim 30 min vechten kwam hij boven een leng van 154cm en rond de 34 kilo een absoluut record. Trots met de foto’s terug naar onze accommodatie.

Dag 5
Heilbotten, Kabeljauw 128cm, leng 111cm en 2 heilbotten 85-97cm

Dag 6
Op onze lijst stonden ook nog een heilbot van 120cm,zeeduivel,zeewolf en roodbaars. De roodbaars hadden we al snel gevangen alsmede de zeewolf. De zeeduivel zullen we voor terug moeten maar de heilbot pakten we ook. Na een harde knal op de hengel zwom hij aan. Een mooi gevecht volgde waarna hij zich overgaf. Resultaat een schitterende 132cm 30 kilo wegende heilbot.

Nu zat het er echt op.
We hebben een onwaarschijnlijk mooi avontuurlijke week beleeft met zijn allen. Ook is dit zeker niet onze laatste  visreis met Cordes Travel geweest. Wij raden elke zeevis en natuurliefhebber dit een keer te doen.

Bedankt voor de prachtige vis vakantie !

Johan

Meer informatie over de accommodatie Nappstraumen >>>

Nappstraumen-Johan 1 Nappstraumen-Johan 2 Nappstraumen-Johan 3 Nappstraumen-Johan 4

Nappstraumen-Johan 5 Nappstraumen-Johan 6 Nappstraumen-Johan 7 Nappstraumen-Johan