Visreis A Rorbuer 2021 Corne

Visreis A Rorbuer 2021

Hoi Raffie en Linda,

Helaas zit onze trip er weer op, we kijken terug op een mooie reis met veel lol en vis.

Dag 1
Prachtig weer dus een mooie start. Snel richting de Moskenes straumen met enkele tussenstops voor aasvis. Op de eerste drift direct de eerste Heilbot, de tweede drift contact maar gemist daarna een dubbel strike 2 Heilbotjes gelijk in de boot. De eerste dag eindigde met 5 Heilbotjes en nog mooier, we hadden alle 4 een Heilbot.

Dag 2
Met de gids Andreas naar een pas ontdekte stek, was 25mijl varen, maar de kans op echt grote Heilbot was daar groter dus proberen waard. Bij het uitvaren van de haven werden we begroet door Orka’s. De visserij was traag wel wat aanbeet maar moeilijk te vangen. Resultaat 3 Heilbotjes tot net boven 1 meter. Door het mooie zonnige weer op de terug vaart zeker de moeite.

Dag 3
Zondag weer prachtig weer en we besloten een poging te doen om wat Kabeljauw te vangen zodat we wat van deze lekkernij mee naar Nederland konden nemen. Tegen de middag hadden we een 15 stuks van tussen 70 en 80 cm om mee te nemen. Enkele terug gezet en als bonus een paar knoepers van koolvissen 100, 106 en 122cm. In de middag nog een paar driften in de Straumen met als resultaat 2 heilbotten grootste 160cm voor Corne.

Dag 4

Zoals je kunt verwachten in Noorwegen was het mooie weer op. Maar ondanks hoge golven in de Straumen was het volgens de Gidsen toch veilig om hier te vissen. Resultaat 2 heilbotten grootste 125 cm.

Dag 5
Veel wind uit Zuidwest onmogelijk om te gaan vissen. Na uitslapen en uitgebreid ontbijt gaan wandelen want de omgeving is prachtig.

Dag 6
Onze laatste dag Andreas had een plan om in verband met de harde Noordwestenwind langs de oostkant van de eiland richting Napp te varen en dan binnen door via een smalle doorgang naar een baai. Hij was heel eerlijk en gaf aan dat hij hier nog maar 1 x was geweest en niet echt een goed resultaat had gehad. De meeste boten besloten hem toch te volgen. Na overleg met Andreas besloten we niet te volgen en te driften van het vuurtorentje richting het kamp. Achteraf een goede keuze gezien op alle boten samen slechts 2 scharren gevangen waren. Ons resultaat 1 heilbot en 1 Kabeljauw ven 126cm

Een geweldige week op een geweldige lokatie “A Rorbuer Lofoten”

Enige minpuntje was dat op de terugvlucht onze bagage niet is meegekomen. Op zich beter op de terugvlucht dan op de heenreis maar al het fileerwerk van de vis is voor niets geweest deze is niet meer te gebruiken gezien het nu Zondag is en onze bagage nog niet is bezorgd 😇

Hieronder nog wat foto’s voor een goed beeld van deze toptrip