Penn Nappstraumen Festival 2015 – Rens

Penn Nappstraumen Festival Juni 2015

Nappstraumen Festival Juni 2015 - 71

De Kabeljoekels, Anjo, Jarno, Rens, Johan en Henri

We hebben met z’n allen een klein stukje geschreven, dus eigenlijk een aantal kleine samenvattingen samen.

Rens verteld:
Weer thuis in Nederland, 18 graden en bewolkt, toch is dat lekker weer als je van Nappstraumen thuiskomt waar de kinderen met 7 a 8 graden in een korte broek en shirt rondlopen. De vakantie zit er weer op, samen met mijn vrouw Anjo, onze zoon Jarno en mijn visvrienden Henry en zijn broer Johan 8 dagen westen vissen in het mooie Noorwegen.

Ik ga niet elke dag beschrijven maar kortom gezegd een super week gehad! Echt een fantastische goede locatie, maximaal 15 min varen en je bent op de goede stekken op zee en 2 minuten varen voor de stekken bij het camp. Het feest kan beginnen! We hadden in het fjord een drift waarvan we 3 kabeljauwen van rond de meter vingen, een heilbot van 80 cm, een mooie zeewolf en nog en aantal kleinere kabeljauw en koolvissen.

Nappstraumen Festival Juni 2015 - 10Met mijn gewonnen hengel tijdens het Penn IJsland festival, de Penn TRQ Spin is het een geweldige sport om de kleinere kabeljauw en koolvis te vangen. Aan deze hengel had ik de Penn Atlantis molen waar ik nu het 4e seizoen mee vis, niet alleen in IJsland en Noorwegen maar ook hier in Nederland op de wrakken. Afgelopen keer op de Cordes Traveldag heb ik Jan van de Bovenkamp gesproken en hij vertelde mij dat de Berkley Black Valvet lijn 18 honderdste voor al deze visserijen geschikt is. Deze draad dus aangeschaft en op de molen gezet. Hiermee 4 weken geleden weesten vissen bij Tonie met zijn nieuwe boot op de wrakken. Wat een super draad is dat zeg. Ik heb hele dag mijn lood van 125 gram aan de bodem kunnen houden terwijl mijn vismaat Nol die naast mij stond te vissen dat met 24 honderdste en 150 gram dat niet lukte. Mijn favoriete setje voor het lichtere werk bestaat dus uit de Penn TRQ Spin met als molen de Penn Atlantis 7000 en als draad de Black Valvet 18 honderdste van Berkley. Voor het zwaardere werk heb ik gebruik gemaakt van de Penn Regiment Halibut 50 lbs met als molen mijn nieuwe Penn conflict 5000 en 21 honderdste Black Velvet draad, zorgen voor een goede voorslag en vissen maar !

Nappstraumen Festival Juni 2015 - 47Terug naar Nappstraumen, Nappstraumen wat ben jij mooi zeg, in mijn geheugen gegrift voor heel mijn leven. Ook bij mijn vrouw die houdt van de natuur en samen met Johan zondag de bergen in was getrokken. Allebei kwamen zij zeer enthousiast terug na een wandeling van ruim 4 uur. Johan wist precies te vertellen wat alles was want buiten een sportvisser in Johan ook een echte natuurfreak. Anjo en ik zijn dit jaar samen 30 jaar getrouwd en omdat Anjo niet zo van warme landen houdt hebben we gekozen voor Noorwegen. Dat was de reden dat mijn vrouw meeging op deze vakantie. Ik heb wel les gehad tijdens het vissen van mijn vrouwtje hoor, ze heeft deze vakantie maar liefst 4 heilbotten gevangen! Mijn zoon en ik precies nul. In totaal hebben we 6 heilbotten gevangen met onze groep, Johan wist de derde prijs te bemachtigen met en kabeljauw van 106cm. Ondanks de buitjes regen een geweldige vakantie gehad met hele fijne groepen vissers om mee om te gaan. Alle groepen super bedankt voor de gezelligheid want het zit er weer op voor dit jaar. Volgend jaar weer geboekt naar IJsland voor weer een nieuw visavontuur. Tot slot weer een dikke pluim voor de organisatie, Raffie en Linda weer bedankt voor weer een heel fijn festival [dit was mijn 5de] en krijg het elk jaar steeds beter naar mijn zin.

Kabelgroeten,
Rens

Anjo verteld:
Vorig jaar belde mijn man Rens vanuit IJsland (hij was daar met Cordes Travel, deed mee aan het Penn IJsland festival) of dat ik zin had om in 2015 met hem mee te gaan vissen in Noorwegen onze zoon Jarno zou ook mee gaan. Ja zei ik meteen en Raffie en Linda van Cordes Travel regelde alles zodat ik ook met hun mee kon. Maar toen mijn man terug was uit IJsland van een super visvakantie begon ik toch wel zenuwachtig te worden. Wat had ik nu toch gedaan ……..  een visvakantie geboekt, ik had nog nooit gevist …… oeps maar het was nog ver weg. Een paar weken voor de vakantie vond ik het toch wel heel spannend, wat moest ik er van verwachte en al die mannen, er gingen namelijk maar 3 vrouwen en 25 mannen mee. Verhalen had ik genoeg gehoord, filmpjes ook heel veel gezien, visspullen hengels, aas enz zat, zeker als je met een kabeljoekel getrouwd bent. Nu ik nog, dacht ik.

Nappstraumen Festival Juni 2015 - 57De vakantie begon goed met een etentje bij de Valk Hotel schiphol A4 . Kennis gemaakt met visgroep van Etten. Ronald en Marjan, Peter en zoon Lars, Bart en Patrik en Raffie en Linda natuurlijk. Heerlijk geslapen in het Hotel en s’morgensvroeg  met de bus naar luchthaven Schiphol. De reis was goed verlopen en we waren in Nappstraumen aan gekomen. Een heel mooi huisje en een prachtige omgeving wauw. Donderdag zijn we voor het eerst gaan vissen op onze eigen boot. Ik kreeg een mooie Penn hengel van Rens en hij deed er een pilker aan, deze is niet zo zwaar zei hij. Maar ja…..  hoe moet je vissen ? ik had dit nog nooit gedaan ! Rens legde nog wat dingen uit en het festival kon beginnen. “LET THE BATTLE BEGIN !!”

Nappstraumen Festival Juni 2015 - 15Maar het viel niet mee ik voelde de bodem niet, had bij iemand anders vast gehaakt in zijn lijn voelde me niet zo lekker en dacht is dit het nou ???

De volgende dag ging de visgids met onze boot mee toen ben ik maar thuis gebleven want met 6 vissers aan boord is nog al veel. Zaterdag gingen we weer vissen had voor de zekerheid maar een reis tabletje ingenomen want je weet maar nooit. En het lukte steeds beter, kon uitgooien laten zakken ophalen, voelde de bodem en haalde zelfs de gevangen vis van de haak. Ik begon het leuk te vinden. Een kabeljauwtje, koolvis, schelvis geweldig en toen ineens een beet ….. oei wat had ik nu aan mijn lijn hangen. Vlug inhalen riepen de mannen en zag een heilbot bovenkomen geweldig. Rens hielp mee hem aan boord te halen. Een heilbot, fotos gemaakt en weer snel terug gezet het water in want daar hoort ie, kan hij nog lekker verder groeien.

Nappstraumen Festival Juni 2015 - 64En een paar uur later weer een heilbot aan de lijn mijn dag kon niet meer stuk. De volgende dag weer vissen en wat is het genieten die uitzichten met de bergen waanzinnig mooi. Na wat kabeljauw en koolvis weer een heilbot aan de lijn en een uur later je kunt het geloven of niet, eentje van 80 cm. Dus 4 heilbotten in totaal, ik heb een super vakantie gehad. Voor mijn goede vangst van 4 heilbotten kreeg ik nog een kado van Raffie en Linda een trollen echtpaar en ze lijken nog op ons ook.

Ik wil iedereen bedanken voor deze geweldige vakantie.
Groetjes Anjo nu ook een klein kabeljoekeltje.

Jarno verteld:
Hallo allemaal,
Hier ook nog een stukje van Jarno heb ontzettend genoten zowel van de vangst als van de omgeving en de gezelligheid met de visgroepen. Mijn vangsten bestonden uit kabeljauw, koolvis, schelvis en twee mooie zeewolven. Ga volgend jaar met ons pa mee naar IJsland, voor het Penn IJsland Festival, dus tot volgend jaar.

Van ons allemaal de groeten uit Chaam.

Nappstraumen Festival Juni 2015 - 71 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 22 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 70 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 24 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 2 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 14 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 16

Nappstraumen Festival Juni 2015 - 17 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 20 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 39 Nappstraumen Festival Juni 2015 - Nappstraumen Festival Juni 2015 - 91 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 59 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 58

Nappstraumen Festival Juni 2015 - 57 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 61 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 52 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 53 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 55 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 56 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 42

Nappstraumen Festival Juni 2015 - 64 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 46 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 62 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 63 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 51 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 65 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 48

Nappstraumen Festival Juni 2015 - 33 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 32 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 30 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 19 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 12 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 7 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 8

Nappstraumen Festival Juni 2015 - 10 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 34 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 38 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 36 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 3 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 4 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 5

Nappstraumen Festival Juni 2015 - 6 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 15 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 25 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 26 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 28 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 13 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 83

Nappstraumen Festival Juni 2015 - 82 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 81 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 92 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 72 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 73 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 74 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 96

Nappstraumen Festival Juni 2015 - 95 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 103 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 93 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 102 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 101 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 105 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 100

Nappstraumen Festival Juni 2015 - 99 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 98 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 88 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 89 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 90 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 106 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 87

Nappstraumen Festival Juni 2015 - 86 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 85 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 80 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 79 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 78 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 66 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 1

Nappstraumen Festival Juni 2015 - 75 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 77 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 54 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 40 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 18 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 19 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 94

Nappstraumen Festival Juni 2015 - 47  Nappstraumen Festival Juni 2015 - 1 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 2 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 3 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 4 Nappstraumen Festival Juni 2015 - 5 Nappstraumen Festival Juni 2015 -