Visreis Storekorsnes Mei 2015 Bas

Visreis Storekorsnes Mei 2015

Vrijdag 22 mei:
Om  6.55 vertrokken ik en daniel vanuit Amsterdam naar Alta Noord Noorwegen. Naar een overstapje in Oslo landden we keurig op tijd  14.30 uur in Alta.
Het weer: 14 graden, een zonnetje en weinig wind J. We hadden een auto gehuurd en daarmee konden we reisje vervolgen naar Storekorsness. Eerst even onderweg boodschappen, ideaal!
Bij aankomst werden we hartelijk ontvangen en al vrij snel lag ons bootje afgetankt in de haven, klaar om te vissen. Rond een uur of zes gingen we dat dan ook doen. Het water was spiegelglad en met 110 pk boot even het gas opentrekken, prachtig. Daniel was al eerder geweest, maar toch was het weer even zoeken. Voornamelijk kleinere vis, achteraf zaten we te ondiep te vissen 20/30 meter. Zo kan het per jaar uiteraard ook weer verschillen, want Daniel ving ze twee jaar ervoor ondiep.

Zaterdag 23 mei:
Voor zaterdag en zondag waren de weersvoorspellingen slecht, desondanks konden we vandaag toch uitvaren en vis vangen. Met name mooie grote zeewolven van 80cm+. Rond het middaguur begon de wind echt op te steken en moesten we terug

Zondag 24 mei:
Vandaag konden we er niet uit, windkracht 6/7. Onze huurauto kwam goed van pas nu, dus we zijn gaan toeren. Een mooie omgeving, dus het was een prima dagje. Om 17.00 uur kregen we een rondleinding in het plaatselijke museum.

Maandag 25 mei:
Tegen de middag nam de wind fors af en konden we weer vissen in de buurt van de haven. Mooie zeewolven weer en kleinere kabeljauw van rond de 60 cm. De vooruitzichten wat het weer betreft voor dinsdag waren heel goed. Dan zouden we dus kunnen uitvaren naar de betere stekken voor kabeljauw en heilbot.

Dinsdag 26 mei: de dag des oordeels
Half 8 vertrokken we naar stek 3 bij starelend weer. We begonnen ondiep maar dat was geen succes. In de buurt was een markering op onze fishfinder waar de dieptes varieerden van 60-100 mtr.
Achter elkaar kabeljauwen van rond 80 cm J! Ik ving ze op een roze pilker van 120 gram (dieter eisele). We besloten over te gaan op grote shads van 270 gram en Daniel met de slim Jim. Toen werden ze groter en Daniel trok er zelfs eentje van 125cm (19kg) uit. Daar bleef het niet bij want kwartier later nog een van 114cm. Uiteindelijk de hele dag op het water gebleven en veel grote kabeljauw gevangen.

Woensdag 27 mei:
Deze dag was iets minder maar nog steeds goed vangen hoor, alleen het formaat was wat kleiner. We konden die grote niet vinden. Ik ving er een van 93 cm dat was de grootste die dag.

Donderdag 28 mei: heilbot
De laatste dag alweer helaas. Voor de derde dag op rij stralend weer. We zijn uiteindelijk weer wat dieper gaan vissen een tijdje rond 100-120mtr. Achter elkaar Kabeljauw weer! Op een gegeven moment hebben we er big bobs van bijna 500 gram aangezet, om  te voorkomen dat de kleinere kabeljauwen beten. Dat was slim, want we vingen alleen maar kabeljauw van 80-100cm daardoor.
En als klap op de vuurpijl 3 heilbotten: 70 cm, 100cm en 107cm. Dus toch nog!

Vrijdag 29 mei:
Een geslaagde vakantie en weer terug naar huis helaas. Een prachtvakantie wederom en ontzettend lieve en & behulpzame mensen in storekorsness.

Uiteraard jullie (Linda en Raffie) ook weer bedankt! Begint vanzelfsprekend te worden dat alles perfect is geregeld. We zaten zelfs businessclass terug (foutje denk ik) , slecht voor daniel want die kon gratis bacardi’s bestellen. Dus die begon net als bij de loterij weer behoorlijk aandacht te trekken 😉