Visreis naar Roan Rorbu Noorwegen

Na een lange tijd wachten 12 mei 2023 begonnen aan onze reis met 5 mannen naar Roan Rorbu  in midden Noorwegen, via Cordes Travel visreizen. Om 4 uur in de ochtend waren we er klaar voor en bus vol met alle benodigde spullen voor een week vissen. Na een voorspoedige reis richting Kiel om half 12 aangekomen (lekker rustig aan gedaan) bij de boot (ColorLine). De overtocht was helemaal top echt een mooi cruiseschip met alles erop en eraan. Eenmaal aangekomen in Oslo om 10:00 uur met een kwartiertje van de boot af en na 9 uur sturen en nog 1 pontje rond half 9 (avond) aangekomen bij onze accommodatie.

We werden vriendelijk ontvangen door de gastvrouw. Na een aantal plichtplegingen was alles geregeld. Even de spullen uitpakken en de hengels klaarmaken voor de volgende ochtend. Na een stevig ontbijt vroeg het water op. En een aantal stekken proberen via de kaart. Allemaal wat gevangen maar nog geen monster vissen. De maandag en dinsdag waren veel van het zelfde kabeljauw en koolvis maar niet echt wat we hadden gehoopt.

Kwamen een aantal andere vissers tegen die daarentegen wel bakken vol hadden met 90cm plus koolvis eb kabeljauw. Even gesproken waar hun waren geweest was niet ver van waar wij ook hadden gevist dus toch maar weer proberen. Woensdag was het weer helemaal omgeslagen en was het niet te doen om uit te varen. Dus een dagje kaarten en uitrusten en kibbeling maken.

De donderdag was het weer aardig opgeknapt dus hop weer de zee op. Best aardige golven maar we zijn er niet om te kaarten. Nu een nieuw plateau op gezocht om het te proberen dit bleek een voltreffer te zijn. Alle hengels stonden plots krom op de boot. Grote koolvissen die richting de meter gingen en als je de bodem haalde dezelfde grote kabeljauw. Na een geslaagde trip waren zelfs de kruiwagens nodig om alle vis mee te slepen vanaf de boot. De vriezer is deze dag wel tot de max gevuld voor wat er meegenomen mag worden.

De vrijdag (laatse vis dag) nog even de ochtend wezen vissen en naar onze nieuwe stek gevaren waar we weer goed vingen nu alles terug behalve een flinke kabeljauw die met het avondeten in de pan lag. In de nacht begon onze terugreis naar huis. Onderweg diverse elanden gezien waar we al voor gewaarschuwd waren door de beheerster van de huisjes helemaal top. Verder een prima terugreis gehad. Het was een waanzinnig geslaagde week en hebben al geboekt voor volgend jaar, uiteraard weer via Linda en Raffie van Cordes Travel.