Penn Nappstraumen Festival 2022 Bram

Penn Nappstraumen Festival 2022

3 mei t/m 11 mei 2022

Op 3 mei vertrokken wij vanaf Schiphol richting Oslo waar we op het vliegveld in een prima hotel overnachten. Woensdag 4 mei, vertrokken wij naar Evenes vanwaar de tocht per touringcar verder ging. In de middag kwamen we aan in Nappstraumen Lofoten.

We zouden instructies krijgen voor en gelegenheid om boodschappen te gaan doen met de busjes van de visgidsen. Maar omdat ze voor de volgende dag veel wind voorspelden, stelden Raffie en Linda voor om dezelfde dag nog een paar uur te gaan vissen, zij zelf zouden voor varen, zodat wij konden volgen, we zijn met z,n allen naar het begin van de fjord gevaren.

Donderdag 5 mei toch nog een paar uur kunnen vissen maar vanwege de wind moesten we stoppen, wel toch nog de eerste vissen gevangen.

Vrijdag 6 mei , ondanks harde wind en regen toch nog weer een paar uur gaan vissen, wat dan toch nog een mooie schol opleverde, maar we moesten toch stoppen, vanwege de wind konden we de boot niet meer onder controle houden.

Zaterdag 7 mei vanwege de wind en de regen konden we pas in de avonduren weg nadat de wind was gaan liggen, we vingen een mooie koolvis en wat gulletjes, toch weer een mooie vangst voor de paar uurtjes vissen.

Zondag 8 mei konden we om 10 uur vertrekken, we zijn naar het zuiden begin van de fjord gevaren en zijn daar gaan vissen , daar waar nog meer boten lagen, we vingen mooie kabeljauw en koolvis. In de middag om 13.00 uur kwam Calle de visgids bij ons aan boord en deze bracht ons naar wat stekjes waar we nog wat mooie kabeljauw en koolvis vingen.

Daar zagen we op een gegeven moment een paar Orcas zwemmen die op een honderd meter van de boot boven kwamen dat zijn spectaculaire momenten die we natuurlijk op foto vastlegden.

Maandag 9 mei, hadden wij de visgids Marcus aan boord, we zouden om 9.00 uur vertrekken maar de avond daarvoor kwam hij bij ons aan de deur om te vertellen dat ze de andere dag in de middag storm voorspelden op zee en dat hij dan daar niet meer kon zijn waar hij naar toe wilde.

We zijn om 7.00 uur vertrokken naar “de Noord”, de verre stekken, waar aangekomen wat werd rond gevaren om de vis te zoeken. Toen die eenmaal gevonden was, werd het feest voor ons compleet, we vingen grote kabeljauw, koolvis, lom en leng , kortom voor ons was het geweldig. precies zoals Marcus voorspeld had trok om 11.30 de wind aan en zijn we teruggevaren met hoge golven en regen en hagelvlagen , net op tijd binnen.

Dinsdag 10 mei , weer gevist met z,n vieren, we zijn een stukje de noord in gevaren en vingen die dag nog een aantal gulletjes , schol , koolvis en zowaar een zeewolf, thuis gekomen hebben we de vis schoongemaakt en de boot gereinigd  afgetankt en ingeleverd daarna hengels en molens schoonmaken en het huisje op orde brengen waarna aan dit avontuur ook een einde was gekomen. Wij hebben 17 kg kabeljauw filet ingevroren en meegenomen in polystyreen box.

Deze prachtige ervaring is mede te danken aan de enorme inzet van Raffie en Linda, die vanaf de eerste contacten ons goed hebben voorgelicht en al tijdens de heen en terugreis hebben ondersteund met hun ervaring .

Wij hebben dank zij hun goede begeleiding een prachtige visreis gehad en bevelen Cordes Travel bij een ieder aan, betrouwbaar en deskundig van begin tot het eind,