IJsland 2016 Wim en Wim

Vissen IJsland Sudavik Westfjord

IJsland-2016-Wim-Wim 6Dag 1
17-08-2016
Na een voorspoedige reis op de plaats  van bestemming aangekomen. Het appartement was zeer netjes in orde. De bagage kwam later met een apart busje.Eerst naar de haven om  de bootjes te zien.

Dag 2
18-08-2016
De motor  gestart en naar stek tegen de 5  gevaren hengels in het water en meteen hangen. Mijn maat pakte meteen zijn eerste ijslandse  kabeljauw. Hij was hem aan het onthaken of mijn hengel stond al krom zo snel gaat dat hier . De gehele tijd ging dat zo door mooie gullen rond de 70 cm. Maar toch nog even doorgevaren  naar dik in de 6 en al snel kwamen de eerste kabeljauwen van rond de meter aan boord 4 stuks hebben we gevangen de rest was er onder. Nu snap ik het gezegde van Raffie en Linda Cordes IJSLAND DAT IS HET.

Dag 3
19-08-2016
Zijn we snel klaar mee alleen maar wind de auto gepakt en naar Isafjordur en gelijk ook naar Bolungarvik is zeer aan te raden echte vissersdorpje.

Dag 4
20-08-2016
Was een beetje een pechdag motor storing, wat achteraf niet was, maar dat wisten wij natuurlijk niet check the motor stond er op het display bleek loos alarm maar onze dag was mooi verpest maar morgen weer een dag.

Dag 5
21-08-2016
Een absolute topdag, we hadden de gids Henry ingehuurd, man man wat een feest wat een sensatie, ik raad iedereen aan om dat ook te doen hij is zijn geld dubbel en dwars waard, Wim de Gouw heeft zijn persoonlijke record ver overtroffen met een kabeljauw van 1 meter 32 met  een gewicht van 22kg. Ikzelf heb ook nieuw record die woog 20 kg. Met een totaal gewicht van 350kg kabeljauw mogen we niet mopperen dacht ik zo.

Dag 6
22-08-2016
We verlieten de haven van Sudavik met zeldzaam mooi weer windkracht 2. Op naar de bekende stekken vol gas . De hengels opgetuigd zodat we meteen konden vissen. Onder het varen makreel gezien en een stuk of 10 gevangen topaas. Zodra we op de stek waren vissen. Meteen raak Wim had er meteen een van  1 meter 25  aan de haak hij is mij elke keer de baas. Maar het is hem van harte gegund. Uiteindelijk hebben we er 5 boven een meter 20 gevangen is niet te geloven hoeveel vis er hier zit. En dit alles dankzij CORDES TRAVEL die dit georganiseerd heeft.

IJsland-2016-Wim-Wim 4Dag 7
23-08-2016
Tot laat in de middag mistig dus zijn we maar thuis gebleven morgen weer een dag.

Dag 8
24-08-2016
Wederom veel wind in ieder geval voor ons ,rustig in de fjord gevist. We hebben op de stek 2 gelegen de stekken krijg je als je boekt bij CORDES TRAVEL wat een service. De vangst was niet slecht allemaal spul van 60cm tot de 1 meter leuke visserij toch. De echte kleine zwemmen weer vrolijk rond.

Dag 9
25-08-2016
Volop wind vandaag dus zijn we maar een toeristische route gaan maken. We zijn met de auto de bergen in gegaan naar een waterval op ongeveer 2 uur rijden van onze plaats. Dit was een avontuur op zich zeker 60 km over gravel wegen met prachtige vergezichten en haarspeld bochten. Pingeyri is een heel klein havenplaatsje dat je als tussenstop kan gebruiken voor een bakje koffie. Vanaf Pingeyri is het 60km de bergen in wel uitkijken voor de schapen die loslopen. Het is toch fijn dat je er een auto bij hebt dat is een groot voordeel als je bij CORDES TRAVEL boekt.

Dag 10
27-08-2016
Wederom veel wind vandaag dus zijn we maar weer thuis gebleven. Is best wel een treurig gezicht zo .

Dag 11
28-08-2016
Wat een geweldige dag was het vandaag we hebben ons helemaal klem gevangen. We zijn gebroken mijn maat en ik. Daarom zetten we er een punt achter die laatste dag kunnen we echt niet meer aan. Wat hebben we genoten het gezegde IJSLAND DAT IS HET is helemaal waar onvoorstelbaar wat zit er veel vis hier je moet het meemaken om het te geloven. Hier nog een paar foto’s om het af te sluiten.

Raffie en Linda Cordes jullie zijn top, wat een service, dank je wel !
Allebei groetjes de 2 Wimmen

IJsland-2016-Wim-Wim IJsland-2016-Wim-Wim 8 IJsland-2016-Wim-Wim 7 IJsland-2016-Wim-Wim 6 IJsland-2016-Wim-Wim 4 IJsland-2016-Wim-Wim 3 IJsland-2016-Wim-Wim 2 IJsland-2016-Wim-Wim 1