Visreis naar Roan Noorwegen 2013 Ferry

Visreis naar Roan Noorwegen 2013

Ferry-2013 36

10-05-2013
Gisteren avond om 12 uur waren we bij het huisje Roan Rorbu de eigenaar was al komen kijken waar we bleven en we vertelde dat een brug kapot was, zodoende moesten we 150 km omrijden.
Roan is echt een top locatie mooi huis goede boten en heel aardige mensen.
Vandaag alles door genomen met de eigenaar en goed gevangen, de grootste 80 cm kabeljauw door Bart gevangen, het weer is rustig, morgen ook dus we gaan dan de zee op.

11-05-2013
Vandaag Björn de eigenaar van het verblijf Roan Rorbu gebeld om door te nemen voor de beste vis locatie,s. Björn is zelf beroepsvisser en die weet de beste stekken tussen de eilanden en op zee. Hij wist het perfect uit te leggen waar de mooie visstekken waren en ook waar we moesten vissen als de wind op steekt. Spullen gepakt en uitgevaren, Het weer was geweldig, zon en weinig wind, op de eerste locatie mooie kabeljauwen met uitschieters naar de 90 cm en mooie koolvissen van rond de 75 cm. Daarna zijn we op de open zee gaan vissen daar was het gelijk bingo, de eerste klap op de hengel van Bart het was een koolvis van 105 cm met een gewicht 8.2 kg de rest van dag was leng, lom en veel grote kabeljauwen tot dat de mist op kwam zetten, dus zijn we terug gegaan naar de haven, de visgids kwam ook nog langs of we goed hadden gevangen.

Ferry-2013 3813-05-2013
We zijn met zijn allen gaan vissen op de zee de wind was gunstig 3-7m/s bewolkt. Na een half uur varen waren op de eerste visplek verder hoefde we niet te varen eerste aanbeten kwamen al na 30 meter diepte, het resultaat 19 koolvissen van 105 cm. De winnaar van de dag was Bart 111cm met een gewicht van 11,2 kg koolvis en de rest van de vissen heilbot, kabeljauw, leng, lom, schelvis diverse vis soorten die je hier, bij Roan kan vangen.

14-05-2013
Vanochtend eerst de broodjes gehaald bij de supermarkt om de hoek, nog geen 5 min lopen. Een groot plus punt is dat ze er alles hebben. Na het ontbijt zijn we richting het grote Fjord gevaren met windkracht 6 was het geen pretje , ongeveer 30 min varen. Ondanks de harde wind wisten we toch een mooie stek te vinden uit de wind, uitkijkend op een mooie waterval.

Na een half uur zoeken kwamen de eerste gullen van ongeveer 70 cm naar boven een echt spektakel als je met een spinnerhegel vist, zo ging het bijna de hele middag door, met uit schieters naar de 1 meter. Ferry ving nog een grote koolvis tussen door met een lengte van 112cm gevangen, deze werd omhoog gehaald door een Penn Atlantis 5000 en met een geweldige spinhengel de Penn TRQ Nano Popping spin. Echt een lekkere soepele hengel. Aan het eind van de middag zijn we weer terug gegaan naar het huisje in Roan om in de zon te gaan zitten op de veranda, in de avond de gril aan gedaan om de heilbot van Gérard op te eten met gebakken aardappelen.

Ferry-2013 2815-05-2013
Vanmorgen na het ontbijt uit gevaren naar open zee onze favorieten stek. Daar aangekomen stond er nog een flinke deining.
Direct de shads met de spinhengels laten zakken en omhoog draaien. Het duurde niet lang of de eerste aanbeten volgde.
Net als twee dagen geleden vingen we grote koolvissen en dan bedoel ook echt groot allemaal rond de 110cm en een gewicht van rond de 11kg.

Ook waren er nog uitschieters Gérard had er een van 13,7kg en 120 cm lang, met het landen van volgende koolvis brak hij zelfs zijn topje van de spinhengel.
 Omdat we alle dagen veel vis gevangen hebben en daardoor de vriezer vol is, zijn de meesten vissen onbeschadigd terug gezet.

Al met al was het weer een fantastische vis vakantie dag bij Roan !!!

16-05-2013
Vanochtend eerst verse bolletjes bij supermarkt “Joker” gehaald. Want een visserman moet goed eten. Onder een strak blauwe hemel en een heerlijke ochtend zon de haven verlaten. Eerst weer naar onze vertrouwde stek geweest, helaas op 1 grote koolvis en een klein gulletje na niets gevangen. Vervolgens wat andere stekken geprobeerd maar het was allemaal niet wild. Na het smeren met zonnebrand en het nuttigen van een biertje toch weer naar stek A gevaren.

Ferry-2013 37Al snel sloeg de visfinder op hol en moesten we aan de bak. Alles bij elkaar 30 grote koolvissen waarvan we de 8 grootste hebben gehouden. Allemaal tussen de 10 en de 13 kilo met een lengte van rond de 110 cm. Nadat een ieder last van spierpijn kreeg en een bruin verbrand hoofd zijn we terug gevaren naar de haven. De wind trok ondertussen sterk aan dus zijn we rustig terug gevaren. Eenmaal terug eerst een groepsfoto gemaakt en de vis in het fileer huisje gezet. Toen heerlijk in de zon op onze veranda genoten van haring, zalm, kaas, worst en natuurlijk een biertje. Daarna in no time de vis gefileerd. Ondertussen zijn we hier echte professionals in geworden. De gefileerde vis paste net aan in de grote vriezer.

Dit was onze laatste geweldige visdag, wij visten allemaal met hengels en molens van Penn die ook dit jaar het juiste resultaat haalde, voor dit soort visserijen mag je niet bezuinigen op de juiste materialen. We komen zeker terug volgend jaar, net als alle 9 voorgaande jaren, weer bij Cordes Travel en als je 9 jaar je visreis boekt bij hetzelfde reisbureau, dan moet het toch wel goed zijn ?

Wij willen Raffie en Linda van Cordes Travel weer bedanken voor deze mooie locatie Roan Rorbu, echt een aanrader !

Jan, Gerard, Bart, Johan en Ferry

Accommodatie Roan Rorbu >>>

Ferry-2013 36 Ferry-2013 35 Ferry-2013 34 Ferry-2013 33 Ferry-2013 27 Ferry-2013 37 Ferry-2013 28

Ferry-2013 39 Ferry-2013 38 Ferry-2013 32 Ferry-2013 30 Ferry-2013 29 Ferry-2013 26